ناصر قراگزلو

ناصر قراگزلو

فوتبال ایران

12792
ضعف بزرگ پرسپولیس ؛کمبود بازیکن تهاجمی در قوس هجده قدم حریفان

نیاز گاریدو به هجده بازیکن در سطح بالا برای برنامه فشرده

ضعف بزرگ پرسپولیس ؛کمبود بازیکن تهاجمی در قوس هجده قدم حریفان

گاریدو برای برنامه یکماهه فشرده تیمش به هجده بازیکن آماده نیاز دارد .

پرسپولیس نسبت به بقیه مدعیان شرایط خاصی دارد. از این منظر که به نسبت سه مدعی دیگر بازیکنان کمتری را به عنوان بازیکن جدید به خدمت گرفته و به همین خاطر انتقادهای زیادی هم به باشگاه خصوصا مدیریت باشگاه پرسپولیس وارد شد  .در این رابطه اما در چند روز گذشته اسامی بازیکنان جدیدی  شنیده شد که حواشی زیادی را به همراه داشت. مثلا نام سعید مهری به عنوان گزینه جدید پرسپولیس مطرح شد .بازیکنی که هواداران پرسپولیس در فضای مجازی اصلا استقبال خوبی  از حضور او به عمل نیاوردند و بعد از اینکه اسد بیگی هم راضی به خروج از لیست پرسپولیس نشد مدیر عامل باشگاه را مجبور ساخت تا قید حضور مهری را بزند.

بازیکنی که به لحاظ فنی هم چیزی فراتر از اسدبیگی در پست هافبک دفاعی نداشت .اسدبیگی در زمان حضور یحیی گل محمدی از تیم ذوب آهن به پرسپولیس آمد وهر زمان که به بازی گرفته شد نمایشی قابل قبول ارایه داده و به عنوان یک هافبک دفاعی موفق شده نظر موافق گاریدو را در سیستم 1-3-2-4 جلب کند اما واقعا مشخص نشد به چه دلیلی مدیریت قصد داشته هافبکی که به دلیل فنی تفاوت سطح فنی بالاتری با اسدبیگی را نداشته به لیست اضافه کند .

از سوی دیگر با اضافه شدن سرلک که شاید حضورش با توجه به افت مقطعی سروش و گاها تنها بودن او به لحاظ بعضی از خصوصیات تاکتیکی در خط میانی  احساس می شد حالا کمبودی در کمربند پرسپولیس احساس نمی شود و شاید تنها نقطه کمبود فعلی پرسپولیس داشتن یک مهاجم دوم باشد بازیکنی که در قوس هجده تیم های مقابل را به چالش بکشد .

در خط میانی پرسپولیس هم حضور خدابنده او بیشتر احساس می شود.بازیکنی که باید در سن 25 سالگی بیشتر به او اطمینان شود چرا که در چند تیم لیگ برتری بازی کرده و حتی سابقه بازی در تیم های ملی رده های پایه و حتی کاپیتانی تیم امید را هم در مقطعی در کارنامه خودش دارد .به همین دلیل باید به او  اطمینان داده شود و این موضوع که او شاید جوان است و نیاز به تجربه بالاتری دارد باید از مخیله مربیان پرسپولیس پاک شود به همین دلیل باید از بازیکنی مانند خدابنده لو بیشتر استفاده شود چه بسا که حالا در دنیای امروز فوتبال شاهدیم بازیکنان هفده ساله کار را برای تیم های بزرگ شان در سطح اروپا در می آورند.

در خصوص پرسپولیس و حضورش در لیگ نخبگان شاید ذکر یک نکته ضروری باشد که ما نباید به مالکیت و در اختیار داشتن توپ مقابل تیم هایی مانند الاهلی و خصوصا الهلال هم چشم داشته باشیم و قطعا با توجه به قدرت بازیکنان چنین تیمهایی توپ در اختیار آنها قرار خواهد داشت و تیمی مانند پرسپولیس باید بیشتر به دفاع و استفاده از ضد حملات بپردازد و به این رویه به عنوان تنها راه و روش تاثیر گذار فکر کند.

در خصوص برنامه فشرده و بسیار دشوار حضور تیمی مانند پرسپولیس که باید در لیگ نخبگان و لیگ برتر در برنامه زمانی 30 روزه در دو جام هشت بازی را انجام دهد و  بازی کند حتما گاریدو باید حداقل 18 بازیکن از تیمش را در شرایط بسیار عالی به لحاظ فنی و بدنی داشته باشد که پرسپولیس به لحاظ بدنی مقابل حریفان کم نیاورد .


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های فوتبال ایران